känslan när det lossnar för en

När det blev aktuellt med semester så hade jag inte helt kommit ner i varv för att det var ett par aktiviteter som behövdes gå igen innan. Så, när jag äntligen var tillbaka i Norrköping hamnde jag automatiskti den totala rastlösheten man måste nå för att bli så lat att varenda ansträngning känns som ett marathonlopp. För mig, då är jag som mest utvilad.
 
Idag vaknade jag tidigt, även om halv åtta inte egentligen brukar klassas som tidigt för mig, så är det tidigare än vad jag gått upp tidigare dagar. Med tanke på att jag sover illa senaste dagarna så är halv åtta ganska tidigt. Skillnaden när jag vaknade upp idag jämfört med tidigare dagar är att jag känner ett sug, en känsla av ork och att jag vill ta mig igenom saker. För mig är det en underbar känsla! Standard för mig när jag hamnar i denna känsla är att jag vill börja plugga, läsa och suga åt mig kunskap. Igår fick jag den galna idéen att jag ska sätta mig in i politik. Inte att jag ska bli så kunnig att jag kan allt om det, utan mer få den kunskap att jag kan titta på debatter och tycka att det är kul.
Det är ganska pinsamt att vara snart 24 år och totalt ointresserad och okunnig på området. Med tanke på att jag haft rösträtt i ett par år också.... Men nu har jag fått för mig att jag ska läsa om det så nu har jag reserverat böcker som jag hoppas kunna hämta upp idag. Ska försöka att uppdatera mig även inom mitt områdesfält innan jag åker iväg på praktik som börjar den första september. Exempelvis arbetsrätt och rekrytering.
 
Annars så har jag en ganska kul vecka framför mig, har lite saker planerade som ska fixas med. Passar bra till det humör jag är på, känslan att det börjar lossna. Nästa vecka är inte alls lika planerad, men där ska jag snarare försöka ta mig en funderare på fotboll. Har inte hunnit tänka så mycket på det, så det är en bra grej att börja bena ut.
 
Annars hoppas jag att hösten blir lång och att det håller i sig med 15 plus. Helt okej för min del.
Ha en toppen vecka för det ska jag ha!
SOFIA
 
 

Kommentar

Här kan du kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig då

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0